1:a december

Idag har jag kånkat fram alla adventssaker. Tanken var att jag först skulle städa och sen adventspynta. Eftersom jag hatar att städa och älskar att dekorera, så blev allt tvärtom. Eller ja... Jag har inte kommit till städningen än, men alla stjärnor och ljusstakar är framställda. Självklart är det ju alltid några som har dött sen förra året och massa lampor som inte funkar, så det blev en tur till Allans först.
Eftersom vi inte har bott här i huset nån jul förut, så blev det en hel del omflyttningar innan jag äntligen blev någorlunda nöjd med resultatet. Det som passade i lägenheten passar ju inte nödvändigtvis här.. Till exempel är våra fönster mycket mindre nu, vilket gjorde att min jättestjärna som är SÅÅ fin fick bli nedpackad i en kartong igen. Fönstret syntes liksom inte...

Nu ska jag försöka mig på städningen. Jag köpte en ny mopp igår som Bine rekommenderat (jag vet, vi har utvecklats till två tanter!) så jag förväntar mig att allt blir mycket roligare nu. Hmm...
Imorgon ska jag baka lussekatter om julstämningen sitter i så pass länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0