Barn och mat

I förmiddags provade jag att städa med min nya mopp. Det var... inte så mycket roligare... Blev otäckt medveten om hur skitit det var i alla fall. Ni vet en sån där vit platt sak som suger upp allt damm..

Klockan två var det dags för kalas. Kusinen Love fyllde sju år nu i veckan och idag var det kalas för släkten. Love är en fantastisk liten kille! Av oss fick han spel till sitt Nintendo, sen såg vi inte röken av barnen mer. Han, lillebrorsan Nils och storasyrran Tilda satt uppkrupna i en soffa, helt uppslukade av spelen. Vi vuxna fördrev tiden med att vräka i oss julmat och snacka skit. Jag har en sjuk, sjuk släkt så det blir alltid mycket skratt och personliga påhopp!

Direkt från familjen H till Elwira och Emil för ännu en middag. Denna gången bestående av pasta och köttfärs. Emil var väl inte jätteglad över att se mig. Eller ja, han började skrika så fort jag steg innanför dörren. Jag fattar det inte, barn brukar ju gilla mig?!? Efter mycket fjäskande kunde han tillslut hålla mig i handen en stund. Då var jag skitstolt!!
Hann trycka ner lite glögg och lussefika innan jag åkte hem.
Väl hemma fick jag ett sms från Elwira där hon berättade att hon spytt två gånger sen jag åkte. Jag har mått illa hela kvällen, men bara trott att jag ätit för mycket. Nu börjar jag bli nervös!

Våra närmsta grannar är ett par i 55-60 årsåldern som har träffat varandra på äldre dar. Dom är alltid så där översöta. Håller varandra i handen, ser nykära ut etc. Jag har bara lyckats kika in genom fönsterna hos dom, men Magnus har lyckats ta sig ända in och bekräftar att dom har ett grymt hus. Nu har dom söta människorna med grymt hus i alla fall satt upp en jättetomte (typ i verklig storlek) på deras loft. På kvällen har dom nån slags mysbelysning så det ser ut som att tomten sitter och filosoferar över livet (loftdörren är liksom öppen). Hmm, ja... Det är sött helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej på dig!

Känner att det snart är dags för ett besök ute på landet. Dels måste jag ju få se tomten på loftet och dels få smaka dina lussebullar!
Väntar dock gärna en stund för försäkran om att eventuella kräksjukebaciller är utrotade!

2007-12-03 @ 08:22:22
Postat av: Sländan

Hmm, jo... Jag har inte hunnit baka än.. Eller...Äh, jag har inte haft lust helt enkelt! Jag mår lite illa, men verkar ha klarat mig. Värre är det med Familjen Bergman... Krya på er!!

2007-12-03 @ 22:32:30
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0