Biltvätt

Idag skulle jag vara duktig och köra in bilen i en biltvätt. Såg för en gångs skull stackaren i dagsljus och insåg att det verkligen var dags. Hade lite halvbråttom eftersom jag hade min halvtidsklippning att passa. Körde in bilen, ställde mig utanför och tittade när maskinen satte igång. Efter ungefär halva tiden så stannade maskinen. Eftersom hela bilen var omringad av dom där fransiga tvättsakerna, så antog jag att den inte stannade för att det var slut. Hämtade tanten som jobbade inne på macken. Vi stod tillsammans och tittade på den intrasslade bilen en stund innan hon gick och ringde sin chef. Efter bara några minuter kom det en stressad, medelålders utländsk man. Det första han utbrister var: "Åh nej, min biltvätt!" Va fan, åh nej, min bil då!?
Han lyckas trassla ut bilen (fransarna från tvätten hade fastnat i vindrutetorkaren där bak), han lagar vindrutetorkaren och vi stressar båda vidare. Nu har jag fobi för biltvätter...

Hann i tid till klippningen och vidare till jobbet. Har försökt förbereda mig inför intervjun imorgon. Gått igenom i tanken vad det är jag gjort tidigare och vad jag tror att jag skulle kunna bidra med i framtiden. Det är inte helt lätt... Det är så mycket enklare att fastna i allt som man faktiskt inte kan.. Jaja, den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: Mia

jobbigt läge, därför bör man åka till bemmande biltvättar. hehe. du har skrämt mig ;)

2007-12-06 @ 20:43:59
URL: http://leiden.blogg.se
Postat av: Carolina

LYCKA TILL idag!
Visa dem att du är BÄST!
I värsta fall får du väl söka kurator/handläggartjänsten på Mönsteråsgymnasiet, men jag tror att ansökningstiden går ut idag.

2007-12-07 @ 08:02:28
Postat av: Sländan

Tack gumman! Jag har rätt låga förväntningar, så jag blir inte jättebesviken om det inte blir nåt.

2007-12-07 @ 11:36:53
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: smultris

ohhh, biltvätten har jag varit rädd för ända sedan jag var liten... jag och pappa brukade sitta kvar i bilen under tiden maskinen tvättade på, fy fan vad jag var skraj... skräckblandad förtjusning på nåt sätt.

2007-12-07 @ 23:29:54
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Sländan

Jävla biltvättar... Ja, det brukade jag åxå göra som liten. Barn är modiga!

2007-12-08 @ 17:05:12
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0