Det är över nu

Ännu en pissig dag på jobbet. Grymt trist. Jag, Barbro och en ungdom. Grått väder och ingen inspiration. Lika bra det förmodligen. Sista dagen och jag slipper säga hejdå till alla som fortfarande är jullediga. Tristessen gjorde att det kändes lättare att gå. Dom jag kommer att fortsätta ha kontakt med är självklart Mahias och förmodligen Emil. Resen bor i hjärtat, men har liv som skiljer sig alltför mycket från mitt.

Åkte hem till Elwira och Emil efter jobbet. Calle jobbade. Emil var som vanligt på uselt humör när jag visar mig och skrek så fort han fick syn på mig. Jag fjäskade som en idiot, men inget tycks hjälpa... Enda gången han såg glad ut var när jag klädde på mig och åkte hem. Får köpa världens roligaste present till hans ettårskalas och se om det hjälper!

Det dåliga humöret kom tillbaka tillsammans med tröttheten. Däckade på soffan när jag kom hem. Efter en tupplur känner jag mig på mycket bättre humör. Lite vin och godis rättade till det ännu mer. (Note to self: sluta äta godis hela tiden!). Imorgon ska Magnus och några andra mc-fantaster åka till nån rea och jag ska nog fortsätta att måla tak. Eller kolla om Carolina är hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0