Ett slut eller en början?

Idag var i för sig inte min sista dag på jobbet, jag jobbar torsdag och fredag nästa vecka åxå, men det var sista dagen med grabbarna. Jag har ju fasat för den här dagen ett tag nu, men det gick bra! Än så länge så fattar jag nog inte...
Otroligt händelselös förmiddag som bara gick åt till att snacka skit och skratta. Efter lunch flexade jag ut och avskedet kändes inte så jobbigt eftersom jag vet att jag kommer att träffa dom igen. Mathias har bland annat skvallrat om att dom planerar en avslutningsfest för mig efter nyår...

Efter jobbet åkte jag och hämtade mamma och sen vidare in till stan. Har lyckats köpa alla mina julklappar på en och samma dag. Känner mig rätt nöjd nu efteråt. Lite julkänsla infann sig till och med när jag satt hemma efteråt och slog in allt! Försökte glo lite extra på granen för att förhöja den känslan.

Magnus jobbar extra på lotsen i Kalmar och Oskarsham nu när han är hemma. Han var hemma en stund nu ikväll och åt, så då hann vi uppdatera oss lite på händelserna i livet sen sist. Nu kommer han inte hem igen förrän på julaftons natt...

Imorgon blir det julbord och allmänt pyssel hemma hos Bine och Martin och på söndag är det dags att träffa alla hemvändare igen. Mycket nu, men det är kul! Enda negativa är väl att jag känner att jag bor i min ryggsäck just nu. Att kombinera alkoholaktiviteter med ett liv på landet gör det svårt att ta sig hem nattetid. Tur att man har föräldrar med mer centralt boende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0