Fågelmat

Idag har jag sovit, åkt en runda runt stan, sovit, kollat på film och snart ska jag sova igen. Trots allt sovande verkar jag inte bli piggare än så här idag. Hittade ingenting på stan. Inte en endaste liten grej som jag kan tänkas ge bort i julklapp. Hoppas att inspirationen kommer tillbaka nu i veckan. Sen hoppas jag att jag har fattat rätt, så att lönen infinner sig på fredag...
Jag tar inte ut mina semesterdagar som jag tjänat ihop under det här året. Jag kommer ju ändå att vara ledig en del nu i jul plus första veckan i januari. Det får liksom räcka. Sen tror jag att jag har mer användning av pengarna än av ledig tid.

Vi kollade på Mr Brooks nu ikväll. Magnus tyckte att den var bra. Jag tyckte att den var sådär. Jag hoppas att Emil inte har sett Eastern promises för jag tänkte tvinga honom att se den med mig nu i veckan.

Bimbo ligger och myser i knät. Det är liksom hennes grej när jag sitter vid datorn. Klappar jag henne inte tillräckligt ofta nafsar hon mig lite i handen och tittar uppfodrande på mig med sina stora gröna klotögon. Ibland kommer Sesam förbi, blir grymt avundsjuk, hoppar på Bimbo och slår henne. Sen är han nöjd... Jag blir mest hysterisk över allt katthår som flyger när dom slåss...

Varför har jag fortfarande inte hängt upp mina fågelmatsaker och talgbollar? Stackars pippisar! Måste försöka komma ihåg att göra det imorgon (note to self). Köpte ju till och med en ny tjusig sak till den här vintern. När man var liten hade vi alltid såna där julkärvar, ni vet havre på pinne typ... Finns dom fortfarande? I så fall borde man ha en; hus på landet, snö(önsketänkande) och en julkärve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0