Följetong fåglar

Idag har jag gjort det; satt ut maten till fåglarna! Eftersom det är svinkallt och hårt i marken antar jag att det är svårt att picka mask och fånga flugor.. Tre fågelhus med mat i och fyra talgbollar. Nu borde dom väl bli glada!?

Mimmi var och hälsade på mig en stund på jobbet. Vi åt kvällsmat och pratade. Kul med sällskap!
Jag var på ungdomarnas skolavslutning i eftermiddags när jag kom. Jag missade kyrkan, men hann lagom till fika och betygsutdelning. Jag älskar deras avslutningar! Blir lika nostalgisk varje gång. Som vanligt hade prästen varit alldeles för gravallvarlig. Detta trots att lärarna säger till honom inför varje avslutning att våra ungdomar inte mår så bra, så han kanske kan ha en lättsam predikan.. Idag hade han tydligen pratat om barnagan på Luthers tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0