GOD JUL

Som vanligt är julafton en hyfsat skum dag. I min familj är det ovanligt att man faktiskt lyckas fira på rätt dag, så även i år.. Mamma jobbar, Magnus jobbar och Anders och Emma är hos Emmas familj. Kvar återstår jag och pappa.
I förmiddags var jag med Karin och Johanna på familjegudtjänsten i kyrkan. Jag lyckades skärpa mig hela tiden! Gudtjänsten är som namnet säger mest riktad till familjer med barn, men eftersom jag i stort sett inte vet nåt om kristendomen så ligger det helt i min nivå! Johanna var förövrigt jättefint gravidtjock!

Efter kyrkan bar det hem till päronen. Hann träffa mamma en stund innan hon åkte till jobbet. Vi har som tradition att lyssan på när barnen ringer in till tomten på p4. Det är sjukt roligt! Fick bland annat veta att tomten har byggt en rentvätt av tandborstar som fungerar ungefär som en biltvätt. Mycket intressant information! ;D

Jag och pappa har tillbringat eftermiddagen här hemma. Han gjorde en skinka eftersom jag är totalt handikappad i köket. Vi forslade även hit all mat som vi ska äta imorgon. Mamma hade gett mig det stora uppdraget att köpa en ost. Eftersom hon inte litade riktigt på att jag skulle klara av det hade hon för säkerhets skull köpt två stycken själv. :)

Ända sedan jag var liten och mamma var tvungen att jobba jul  har pappa och jag + bror haft nån jävligt udda tradition att äta kotletter och potatis på julafton. Eftersom jag har en hel halv gris  i frysen blev det även så detta år! Fast det var gott!
Nu har pappsen åkte hem och jag ska tillbringa lite tid framför tv/med en bok och vänta på att Magnus kommer hem.

Imorgon kommer alla hit. Anders och Emma har med sig hundarna. Ska bli jättemysigt att träffa dom igen. Och se hur lång tid det tar innan dom + katterna lyckas riva hela huset. Äntligen en jul på landet!

Världens största julkramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Josse

Men det är ju du Lollo! :)
Du var min smygidol när jag var liten. hahaha.

2007-12-24 @ 19:29:12
URL: http://juiiice.blogg.se
Postat av: Åsa

God jul på dig! Egentligen är det normalare att göra som er familj och fira på juldagen. Det är ju så typ alla andra länder gör... Hoppas att din juldag blir fin i alla fall! Kram

2007-12-24 @ 19:52:36
URL: http://seeegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Puss Åsa!

Haha Josse. Jo, jag är allt rätt häftig! :D

2007-12-24 @ 20:01:35
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: smultris

Hoho:)
God jul igen och allt sånt där... i går var jag speedad på en överdosering av levaxin... helvete vad allt gick undan...

Kotletter;););))

2007-12-25 @ 10:52:37
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Sländan

hoppas du inte är helt död idag då! och att du fick ut lite av gårdagen!
jo, kotletter ska det va! ;)

2007-12-25 @ 11:36:28
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0