Att leva ett liv...

Sitter på jobbet och läser in mig på en bok som jag ska lämna över till annan personal nu i veckan, "Att leva ett liv, inte vinna ett krig - om acceptans". Fan vad mycket klokheter det står som man måste uppdatera sig själv på åxå... "Livet är inte ett problem som ska lösas, utan en verklighet som ska upplevas" (Kierkegaard) till exempel... Den medvetna närvaron och acceptansen är sammanlänkade och beroende av varandra. Typ jämt...

Magnus brukar hävada att jag lever  en "Min katt styr mitt liv" tillvaro... För närvarande är vi på avsnitt 5378.
Jag sover - Sesam sover på mig (Bimbo ev på andra kudden).
Jag duschar - Sesam duschar.
Jag tittar på tv - Sesam och Bimbo tittar på tv.
Jag sitter vid datorn - Bimbo ligger i knät, Sesam bredvid stolen.
Jag sitter på toa - en kisse sitter på golvet och glor.
Jag går runt i huset - Jag snubblar på två missar som springer kring benen.
Jag räfsar löv i trädgården - två idioter sitter i fönstret och glor på.

För det mesta är detta jättemysigt, jag älskar ju mina katter. Ibland får jag dock panik. Jag får ju aldrig vara ifred!Värst är det när Magnus är på sjön och jag har jobbat. När jag kommer hem står två katter uppställda innanför dörren redo att berätta allt om sin dag.. Det är hysteriskt.

För övrigt har jag en jättebula i huvudet som gör att jag knappt kan borsta håret. Jag gick omkring i min egna värld som vanligt och gick rätt in i trappan. Det gjorde ont. Och blev svart...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Dina katter är ju helt jäkla underbara!

2007-11-27 @ 13:05:43
URL: http://seegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Som sagt, jag älskar dom, men ibland vill jag liksom bara gömma mig. Vara ifred utan att nån klänger...

2007-11-27 @ 13:34:23
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: Åsa

Du kan skicka dem på posten till mig! Jag skulle gärna ha någon som klängde lite på mig... ett varmt, ulligt djur som ville dela huvudkudde! Fast Bimbo gillar ju inte mig sedan jag skulle medicinera henne. Men Sesam och jag är lite polare!

2007-11-27 @ 14:11:29
URL: http://seegt.blogg.se
Postat av: Åsa

För att terrorisera dig lite med kommentarer... (släkt med en viss Usama kanske?) OVANLIGT att du lyckas slå i huvudet! Blev det hjärnskakning den här gången också? Tycker faktiskt synd om dig.

2007-11-27 @ 14:13:04
URL: http://seegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Men eller hur! Tur att jag inte har så mycket viktigt innanför pannbenet. I så fall vore det borta för länge sen... Sesam och Bimbo kan ju åka på semester till dig!

2007-11-27 @ 17:47:58
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0