Dagen idag...

Min lediga dag i veckan är för tredje veckan i rad en tisdag. Det är helt värdelöst att vara ledig en tisdag... Man har ju inte hunnit bli trött på jobbet än då.
Sov till halv elva idag. Till mitt försvar kan då sägas att jag var vaken ett par timmar inatt och läste. Mardrömmar och skit... Jag gillar inte riktigt nätter nu för tiden.

Åkte förbi Blomsterlandet och köpte fyra nya träd som ska ersätta de senaste fyra jag lyckats mörda. Det här med blommor kostar mig en förmögenhet. Måste lära mig att vattna (note to self).. Köpte även fåglemat och ny apparat som man ska hälla den i. Ska leta upp lämpligt träd att hänga upp grejerna i imorgon. Förra vintern kunde jag sitta i evigheter i fönstret och glo på fåglar. Fick en fågelbok av Bine eftersom jag inte ens kände igen en talgoxe...

Eftersom Bimbo är allergisk mot kattmat så kan hon bara äta en viss mat från en viss djuraffär. Det blev åxå inköpt idag. Det är mycket som inte är riktigt som det ska med Bimbo. Å andra sidan kommer hon ju från Öland och var skrämmande lik sin morbror... Det kanske kan förklara en del..

Käkade på Skafferiet med Bine. Hon hade rast, så vi hann uppdatera oss på skvallret sen typ.. igår. Ibland händer det mycket!
Hann även köpa två nya adventsstjärnor på fot och lite mat innan det bar av hemåt igen.

Det ska bli jättemysigt att julpynta! Första gången i huset liksom! Vissa gånger när Magnus är iväg känns det som en evighet innan han kommer hem igen. Det här är en sån gång... Jag vill ju ha mys framför brasan med glögg och lussekatter... Det är liksom inte samma sak själv ju.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mitt tips för att bli av med mardrömmar är att läsa Harry Potter! När jag gör det drömmer jag fina drömmar om Dumbledore som är världens snällaste! Fast å andra sidan gillar ju inte du Potterböckerna...

2007-11-27 @ 22:50:28
URL: http://seegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Nä, jag gör ju inte det... Just nu håller jag på med en bok om en massmördare. Jag vet inte om det bidrar till att förbättra min nattsömn nåt vidare...

2007-11-27 @ 22:58:04
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: Åsa

Kanske inte jättebra att läsa om massmördare när man drömmer mardrömmar? Fast å andra sidan har ju jag drömt mardröm om E-type, trots att jag typ aldrig lyssnar på honom...

2007-11-27 @ 23:25:33
URL: http://seegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Ja, fast han är ju ganska läskig! ;D

2007-11-27 @ 23:35:12
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0