Grisrosa

Igår vaknade jag, tog med mig frukosten ut på altanen, åt och sen låg jag där i stort sett hela dagen. Gick in och lagade middag, för att sedan parkera mig i trädgården igen. Hur fantastiskt som helst!
Åkte hem till Jessica på kvällen och drack lite vin och rom. Jag fick den goda, den med ananas. Den andra hade smak av kokos och både luktade och smakade som sololja. Gick till Harrys en sväng och minglade runt. Åt en korv och cyklade hem till mamma framåt nattkvisten. Idag när jag vaknade funderade jag en stund på det; jag äter ju inte ens korv. Tydligen kändes det som en bra idé efter lite vin och några drinkar..

Idag har vi legat nere vid slottet och solat. Igår började jag bygga upp en klart rosa nyans på kroppen. Den har tilltagit ytterligare idag...
När vi ligger i lugnan ro i solen och Jessica pratar i sin telefon:
Jessica: nä du, nu måste jag sluta, det kommer en orm.
Jag och Niklas tittar skräckslaget på varandra och inom två sekunder står vi som tre ihopklistrade fjollor några meter ifrån filten. Ormen är grå och ganska liten och tycks störd i sitt solande för han kryper tillbaka in i muren igen. Efter lite diskussion vågar vi oss tillbaka till filten. Då kommer orm nr 2 krypandes. Vi får nog, tar vårt pick och pack och flyttar långt ut från muren. Resterande tiden ligger Niklas och håller i en gren som han tydligen ska skydda sig mot ev ormattacker med. Ibland flyger han upp från filten och stirrar panikartat omkring sig.

Imorgon åker Magnus till Södertälje.. Han har fått nytt jobb och ska gå en utbildning i fyra veckor. Jag och kissarna får försöka klara oss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0