Om att vara en tönt

Igår köpte jag matchande selar och koppel till kissarna. Jag vet, jag är en tönt! Även fast vi bor på landet vågar jag ju som sagt inte ha dom ute utan ständigt uppsikt. Bimbo har varit ute i koppel för ett par år sen och hon är en jägarkisse i blodet. Hon älskar det verkligen. Magnus tog ut Sesam på försök igår. Sesam la sig platt på magen och skrek av rädsla tills Magnus tog in honom igen...

Idag tänkte jag göra slag i saken och köpa ett par nya converse. Jag har levt i mina nuvarande så att dom snart inte håller ihop längre. I mitt huvud har jag kommit överens med mig själv om att det får bli ett par röda. Men, vad fan!! Det finns väl fan alltid röda converse!! Tydligen inte nu och tydligen inte i Kalmar. Jävlar fan! Fick tröstköpa en tröja istället..
Träffade Jacqueline, dotter och dotters kompis på stan. Tog en snabbfika och konstaterade att Jacquelines dotter är sin mor upp i dagen; spontan och helt galen! Det kommer att bli märkligt när dom tar sitt pick och pack och drar till Norge..

Ikväll har vi haft grilldebut! Jag råkade sova lite middag medan Magnus grillade, så jag missade lukten, men fan vad gott det är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0