Dagens viktiga händelser

Nåt som jag älskar med mitt jobb är att jag lär mig nya saker hela tiden. Det kommer alltid upp situationer jag inte varit med om tidigare vilket leder till nya erfarenheter. Ibland är det skrämmande, det är ju trots allt så mycket som står på spel. Människors liv. Å andra sidan är det just det som sporrar mig till att göra ett bättre jobb, lära mig mer, kämpa lite till. Trots detta är det inte alltid blodigt allvar, vi har en hel massa kul också! Några av mina bästa vänner jobbar trots allt där och jag är verkligen lycklig att jag lärt känna dom. Att samtalen och humorn ofta är så låg att vi får stänga dörrarna om oss är en nödvändig ventil för att orka.

"Viktiga" saker som jag och Mia gjort på jobbet idag: Köpt nya blommor eftersom dom gamla stendog under vår semester (vi glömde visst be nån vattna), fått vaktis-Nisse att leta rätt på en ventilationsgubbe eftersom vi trodde att vi hade mögel i vårt tak (ventilationsgubben: men tjejer, det är ju damm) och gjort ett ålderstest på nätet (vi blev chockad över att jag skulle bli äldre än Mia eftersom hon är tusen gånger sundare, men 96 och 100 kan vi leva med)... Ibland behöver man som sagt ett avbrott!

Igår kväll innan jag skulle lägga mig såg jag en spindel jogga runt över vardagsrumsgolvet. Jag har en sjuklig fobi för spindlar, så jag funderade allvarligt på att flytta hemifrån. Vågade knappt gå på toa eftersom jag inte visst om det var där han gömt sig. Var tvungen att noggrant gå igenom alla sängkläder innan jag kunde lägga mig (han kunde ju vara även där). Inatt vaknade jag och låg vaken en lång stund och var livrädd att han kommit in i sovrummet under natten. Jag var dock för rädd för att tända lampan och kika efter... Undra var han är nu?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, idag när jag var ute och gick kliade det på kinden, och då var det en riktig långben-spindel som kröp där! Tur att jag inte är rädd för dem, när det gäller kryp tycker jag att bringor och långbenta myggor är läskigast!

2008-08-14 @ 22:11:33
Postat av: Louise

Usch, fy vilken mardröm!!!

2008-08-15 @ 08:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0