Önskningar...

Igår fick jag panik på min garderob. Den svämmar över av kläder som jag aldrig använder. Jag gjorde äntligen slag i saken och rensade ut allt som jag inte använt det senaste halvåret. Det blev mycket! Nu gav jag mig bara på kortärmade tröjor och linnen, men det blev två pappkassar. Fan, vad mycket skit man samlar på sig! Nu ekar det tomt i garderoben istället, men känner jag mig själv rätt så är det snart uppfyllt igen...

Jag skulle så otroligt gärna ha en hund. Jag tänker på det jätteofta och är verkligen avis på dom som kan ha det. Ända sen jag var pytteliten har detta varit en dröm. Jag var inne och läste lite fakta om olika hundraser nyss och då hade dom med en underkategori som heter "ensamhet". Det handlade i stort sett om för vems skull man köper en hund om man tänker jobba 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan plus ha andra aktiviteter. Inte är det för hundens skull i alla fall. Då slog det mig än en gång varför jag inte kommer att kunna ha hund på länge än. Jag har ingen rätt att inte ge den det bästa livet av alla och det kan jag inte göra nu. Fan, snart 35 år kvar till pensionen. Då jävlar!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tror absolut att man kan ha hund även om man jobbar heltid! Man får helt enkelt fixa en bra dagmatte, eller betala för hunddagis. Love som jag passar ylar ju av glädje när hon förstår att hon är på väg hem till mig, så hon lider nog inte av att hennes ägare jobbar!

2008-08-17 @ 23:03:40
Postat av: Louise

Nä, det är klart! Fast det känns så surt att veta redan från början att man måste lämna bort den...

2008-08-18 @ 08:08:36
Postat av: smultris

vi hade Elvis på dagis och han älskade det, så lämnade vi in honom där på morgonen på väg till jobbet o hämtade honom på vägen hem... han var jättettrött första veckorna av alla intryck men fan så bra han hade det :)



Hunddagis is tha shit :D

2008-08-18 @ 11:45:05
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

Ja, det är kanske så!

2008-08-18 @ 18:50:58
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0