Som det en gång var

Grymt seg dag. Snorar och hostar och får inte mycket gjort. Extra segt blir det när folk glömmer bort sina besökstider.. Fick gå och pigga upp mig med lite cd-köp på lunchen. Det var alldeles för länge sen. Äntligen köpte jag Coldplays senaste, så jag kan lyssna in mig på den innan konserten. *längtar*

Idag när jag körde hem från jobbet fick jag ett jättesug efter att rida igen. Det var så där skönt sensomrigt i luften och vinden luktade skog. Förr om åren brukade jag alltid plocka svamp och blåbär tillsammans med Crazy. Svampplockningen gick till som följer: jag satt på Crazys rygg och spanade efter svampen, flög av vid minsta aning om nåt gult, rotade runt i jorden medan han stod bredvid och kollade på. Han var en perfekt svamp-vän. Han såg alltid sådär nöjd ut, som att han också uträttat nåt enastående. Och det hade han ju i form av utsiktstorn! Blåbären var svårare. Här röjde han mest runt i riset och käkade upp alldeles för många. Fast det var mysigt ändå. Så som det alltid borde vara. Tyvärr är det mycket som tar slut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0