Svampskogen & scones

Idag har vi haft handledning på jobbet igen. Jag gillar handledning. Det är ett tillfälle när man kan tänka och prata fritt. Vår handledare är sötast i världen, så man behöver aldrig känna sig dum. Inte mer än vanligt i alla fall...

Efter jobbet idag var jag, Bine och vovvarna i skogen och skulle plocka svamp. Vi hittade tio kantareller och ungefär lika många falska. Det ni! Nästa gång får vi ta samma ställe som förra hösten för där fanns det mängder! Fast det är ett mycket, mycket hemligt ställe...

Nu bakar jag scones. Det har blivit min egna lilla onsdags-tradition. Scones, te och Project Runway! Kan inte bli bättre. Imorgon har jag visst lovat Mia att följa med på hennes träning. Hon leder pump och abs, men imorgon är det bara pump. Jag kommer förmodligen att dö... Nu måste jag dock köra igång med nån slags träning, annars kommer det att gå utför.

Ska träffa en klok människa imorgon igen. Jag har inte det minsta lust. Jag blir trött av det. Jag har inte saknat det det minsta under uppehållet. Fast jag har lovat mig själv att inte sluta, att tvinga mig dit. För att det är det bästa, för att det kommer att bli bra.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad mysigt det lät med en sconestradition!

Blev genast inspirerad och kanske härmar efter.

2008-08-20 @ 21:26:29
Postat av: Carolina fortsätter

Jag älskar ju nämligen traditioner!

Nya påhitt är jag däremot inte mycket för.

2008-08-20 @ 21:28:03
Postat av: Louise

Scones är ju lite lagom onytt och nördigt, så det borde ju fungera bra!

2008-08-21 @ 07:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0