En före detta gris

Idag var det bara att dra på sig ett par paltor när jag vaknade och bege mig hem till snäll-bonden. Fick lite kaffe och lussekatter tillsammans bonden, hans fru och deras yngsta dotter. Hundarna som brukar rymma och skrämma livet ur mig var självklart på plats åxå. Följde med ut till verkstaden efteråt och hämtade vår del av en gris. Jag äter inte så mycket kött och ännu mindre gris, men ska jag göra det så känns det i alla fall bättre med en man vet har haft det bra. Baxade i honom i en back (han var grovstyckad) och gick loss på honom hemma i köket. Tänker man inte bort att det är en griseknoe så är det faktiskt ganska vidrigt...

Åkte in till stan när jag var färdig för att kolla tapeter tillsammans med mamma. Nu vet jag vilka jag vill ha, så nu måste bara Magnus säga att han vill det åxå. Det är varsin mönstrad fondtapet till rummen med tillhörande enfärgat tapet. Jag och mamma hängde upp hur många rullar som helst framför speglarna. Till slut stängde affären och vi fick åka hem...
Fikade mer lussekatter med mamma innan jag åkte hem. Passade på att klinka lite piano åxå. Det var riktigt kul! Jag är absolut inte bra, men spelade några (väldigt) långsamma versioner av Bach och Vivaldi. Synd att vi inte har plats för piano här hemma.

Kvällen ska ägnas åt chips, kall öl och tv. Hittade några Heineken som jag glömt kvar i mammas kyl. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0