En juldag

Och så har man överlevt ännu en julafton. Fast jag gillar det ju. I smyg.
Mamma, pappa och Anders var här. Och Tubbe förstås! Allt var ungefär precis som vanligt. Som det ska vara. Så att man känner igen sig och vet att det är jul. Mat, tomte, mer mat etc...
Snart ska vi hem till päronen och Anders och äta juldagsmiddag. I brist på snö ligger frosten vit ute. Igår fick jag äntligen tummen ur och hängde upp fågelmaten. Det är trängsel där ute nu. Jag och katterna tittar faschinerat på. Vi kan inte namnet på en enda fågel.. Första året vi bodde här fick jag en fågelbok av Bine. Jag kollar i den ibland.
Jag njuter av ledigheten med att sova länge, äta sena frukostar framför tvn och inte göra någonting. Jag känner att det behövs och jag tar vara på varje sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0