Gott nytt!

Dagen idag började med ett besök på Bolaget. Det var mitt största problem igår, huruvida Bolaget var öppet idag eller inte. Igår hade jag nämligen glömt alla pengar hemma. Vad vore nyår utan ett glas bubbel vid tolvslaget och lite vin till maten?
Från Bolaget bar det hem till Bine för att mysa med henne och Madde (bilder kommer när jag orkar sätta på datorn på övervåningen). Det var så himla kul att träffa Madde igen och det är så härligt att hon är precis som vanligt! Hon hade en superfin mage, men man hade aldrig kunnat gissa att det bara är en månad kvar. Jag och Bine betedde oss som att vi var gifta, som vanligt. Folk brukar påpeka detta när vi fyller i varandras meningar och sitter och klappar överseende på varandra...

Jag och Madde åkte till Citygross på vägen hem. Eftersom Madde skulle göra planka till middag ikväll och jag inte visste vad jag skulle göra så hjälpte hon mig att inhandla det jag behövde för att åxå kunna göra planka. Jag är världens minst husliga och Madde är världens mesta. Detta märktes tydligt i affären... Nu blir det i alla fall planka med fläskfilé, kycklingfilé, inlindad sparris och potatismos, rödvinssås och beanaisesås. Vi får väl se hur det går. Magnus håller på att olja in och bränna plankorna just nu.

Årsskiftet är ju en tid för eftertanke och nya mål. Jag tänker inte ägna mig åt det. 2008 har varit ett år där det hänt mycket, både på jobb- och privatplanet. Det har gått upp och ner och varit ganska stökigt i huvet. Jag tror att 2009 kommer att bli bättre. Lugnare. Jag kommer för en gångs skull inte att byta jobb vid årsskiftet och allt är prima med mig och Magnus. 2009 alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0