Katter

Sista dagen på ledigheten. För den här gången. På onsdag och torsdag är man ju ledig igen.
Idag reste jag mig från soffan och begav mig iväg till träningen. Usch, det blir verkligen jobbigt bara man håller upp i en vecka. Som att musklerna hinner förtvina och de får en chock när de ska användas igen. För övrigt tror jag inte att min kropp uppskattar de mängder kött man äter under julen. I vanliga fall består mitt köttintag av kyckling, fisk och köttfärs.

Jag läser någon slags indisk fabel om en katt. Det låter helt galet, men den är faktiskt bra. Jag fick den i julklapp av mamma. Hon tyckte att katten på framsidan påminde om Sesam. Katten som kom in från kylan av Jeffrey Moussaieff Masson. Den handlar om katten Billi som levde ensam och självstädig tills han började bli allt mer nyfiken på människan och den gemenskap som finns mellan människan och djur.
Nästa bok till räkningen blir Alla kungens hästar. Åxå det en julklappsbok. Sen måste jag verkligen beställa Vredens druvor av Steinbeck eftersom den inte tycks finnas i någon av Kalmars bokhandlar.

Idag blev Sesam instängd i gästrummet. Sesam har snart lyckas bli instängd i alla rum med dörr i huset. Inklusive garderober... En gång satt han i förrådsgarderoben på övervåningen under ett helt bröllop med tillhörande fest. Vi hörde nåt ynkligt pip när vi kom hem på natten.. Stackaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0