Ännu ett nytt fint hus!

Idag ställde jag klockan och gick upp och målade. Eller ja, efter en halvtimmes snoosande och lite frukost så målade jag. Hann med det jag skulle och det kändes ganska bra! Fast fan vad det går långsamt...

Åkte över till Öland och hälsade på familjen Lavesson i deras nya hus. Jättefint! Fikade på årets första semla tillsammans med familjen och Oskar. Hann avverka ytterligare jobbrelaterade frågor till Linda, typ: Hur svarar man i telefonen? Var ställer man sin lunchlåda? + annat viktigt... Anton var en darling som vanligt. Jag och Oskar försåg honom med massa pepparkakor medan mamma och pappa pratade med byggnisse och sen var vi populära!
På vägen hem var det snökaos och jag var räddare än vanligt när jag körde över bron...

Hann åka förbi Coop en sväng. För det första så handlar jag nästan alltid på Maxi och för det andra hade dom möblerat om, så det var riktigt spännande! Igår när jag skulle handla var ju varenda affär i hela Kalmar superstängd. Gillar inte röda dagar... Nu fick jag i alla fall tag i 15 kg fågelfrön, en pärm, överstrykningspennor och schampo = livsnödvändiga saker!

Hann med en fika med Mathias på Dream innan hemfärd. Han och Emma hade varit på IKEA och köpt möbler till Hilding idag, så Emma var hemma och skruvade och Mathias fikade. Hihi, han är så lätt att mobba!
Uppdaterade oss på jobbskvaller sen sist och pratade prognos inför våren. Han lovar fortfarande att jag ska få ett avtackande med tillhörande förnedring, så jag väntar med spänning!

Imorgon ska jag och Magnus på toajakt! Har väntat länge på att få slänga den aprikosa toa åt h...e! Har klipptid åxå. Även om allt går knas nästa vecka, så kan jag ju i alla fall va snygg i håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0