Herdarna

Idag har jag fart omkring som en tok. Skjutsade in Magnus till tåget imorse. Åkte därifrån till Carolina. Vi tog en promenad i skogen med Toya och sen stekte Carolina goa pannkakor som vi åt med glass tillsammans med Jeppe. Spelade lite spel på datorn innan jag begav mig vidare.
Från Drag till mamma där ris ala malta väntade. Jag har tjatat om detta sen innan jul, så nu hade hon förmodligen tröttnat. Den var precis så god som den ska vara! Bäljade i mig massa te åxå innan jag åkte vidare till Bine. Där satt jag mest och var hysterisk över imorgon, oroade mig för allt och var nog allmänt disträ. Var tvungen att åka efter en stund när jag kom på att jag inte hade handlat till min matlåda.

Idag berättade Carolina att man faktiskt inte firade trettondagsafton för att man skulle plocka bort sina julsaker (vilket hon tolkade ett av mina tidigare inlägg som). Jag antog nästan det innan. För det första skulle man tydligen ta bort dom på tjugondag knut (vilket är alldeles för långt fram) och för det andra var det tydligen nu som herdarna kom fram till Jesus (därav firandet). Jag har alltid trott att dom kom på julafton, men vid närmare eftertanke insåg jag det omöjliga i detta. Fan, vad fort dom måste ha gått i så fall. Jag skyller på att jag har blivit lurad. I alla jävla jesuskrubbor som man har framme vid jul är ju herdarna med! Till och med i kyrkan på julafton stod herdarna där! Alltså är det inte bristande religionskunskap, utan falsk marknadsföring. Av herdar...

Behöver jag påpeka att jag är hysterisk, skräckslagen och illamående inför imorgon?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Är herdarna och de tre vise männen samma personer?

2008-01-06 @ 21:41:53
URL: http://seeegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Hmm... Det kan kanske vara så... Eller? Vilka fan är dom tre vise männan annars? Då skulle det ju vara värsta folksamlingen kring krubban...

Nån som vet?

2008-01-06 @ 22:02:00
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: Carolina

Herregud...De tre vise männen kom, INTE herdarna!
Det kanske är en herde i krubban för att de bor i ett stall eller nå´t.
De tre vise männen är ju fint klädda gubbar som har vackra presenter med sig till jesusbarnet (åtminstone i min krubba) medan jag bara har en herde och han har bara med sig sina tre får. Jag tror knappast att det är fåren som ska symbolisera de tre vise männen.

2008-01-07 @ 10:19:29
Postat av: Sländan

Men vilka var det som var ute och vallade sina får och såg stjärnan då?? Sen följde väl dom stjärnan och kom till Jesus?? Var dom tre vise männen ute och vallade får?? Tacksam för svar!

2008-01-07 @ 19:35:37
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0