Om att vara pigg

Idag när jag åkte hem från jobbet fanns det fortfarande en strimma ljus kvar i horisonten, fastän klockan var över fyra. Mitt i januari drabbades jag av vårkänslor och piggnade genast till. Till skillnad från igår och i måndags så håller jag inte på att dö av trötthet, trots att klockan nästan är sju!

Idag har jag varit på två infomöten och på första handledningen. Infomöterna var intressanta. Ena stället hade jag varit på innan, fast i en helt annan yrkesroll. Får ställa om mycket av tänket nu. Andra stället var Bines arbetsplats och hon levererade en förstklassig presentation! Och bjöd på kaffe och kaka. Det gillar jag! ;-)
Handledningen på mitt förra jobb var verkligen inte något jag såg fram emot. Varannan vecka skulle man genomlida en tre timmars process som jag sällan ansåg mig få ut något av. Handledningen idag var helt annan. För det första så gillade jag genast damen som handledde och för det andra upplevde jag diskussionerna givande. Kul som omväxling! Förhoppningsvis behöver inte handledning förknippas med ont i magen nåt mer!

Nu ska jag gå och duscha och sen sätta mig framför tvn och käka Polly! Undra när jag ska börja träna igen... Får nog släpa iväg mig på passet på söndag varesig jag vill eller inte. Sen är det ju fortfarande det där med en pannlampa. Mina nya fina joggingskor har bara fått springa två eller tre gånger sen jag köpte dom i höstas... Fast ambitionen var bra! Karaktären desto sämre..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Skönt att du verkar trivas på nya jobbet! Det blir ju sällan lika läskigt som mardrömmarna vill få en att tro! Kram

2008-01-09 @ 20:27:42
URL: http://seeegt.blogg.se
Postat av: Sländan

Jag är fortfarande ganska skräckslagen och nu drömmer jag mardrömmar om barn som mår dåligt istället (det har jag ju haft några år på mig att göra innan...), men jag lever!

2008-01-09 @ 20:49:23
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0