Test snott av Åsa!


Jag heter
Louise

och kallas Louise eller Lollo

Jag fyller        28                   år den          25/11

Stjärntecken Skytt


Jag kommer från Kalmar


Och bor nu i Sandvik


tillsammans med Magnus, Bimbo och Sesam


Jag har/vill ha      1-2   barn som heter/ska heta Maja eller Alice om det är en tjej. Pojknamn är svårt...


Jag har/vill ha katt/hund/häst/akvariefiskar/annat Jag har två katter; Bimbo och Sesam. Jag vill ha en hund och senare i livet en häst som kan gå här hemma på gården!


Jag jobbar som/pluggar: Socionom. Fram till förra veckan på Barnpsyk, från och med nästa vecka på soc.


Arbetsuppgifter/kollegor/lön/trivsel: Ingen trodde väl att man blev rik på att vara socionom. Det vägs upp av att det är grymt kul! Kollegor hittills har varit dom allra bästa!


På fritiden brukar jag träffa vänner, skriva, träna och måla tak....


men skulle även vilja rida då och då


För att stilla mitt dåliga samvete går jag och tränar med ojämna mellanrum.


Jag har slutat på bup och rida


och börjat bli neurotisk inför mitt nya jobb


Om fem år tror jag att jag (boende/arbete/familj/fritid) jobbar med ungdomar på något liknande sätt som idag, bor i mitt färdigrenoverade hus med Magnus och nåt barn. Blir ivägsläpad till träningen av Bine (precis som idag).


Om jag vann fem miljoner skulle jag göra nåt vettigt (plus lite ovettigt resande), köpa nya grejer till huset och vara hysterisk över att dom skulle ta slut


Jag skulle vilja vara bäst i världen på ? Det verkar lite jobbigt att vara bäst, man får ju aldrig vara ifred då...


Jag hade velat uppfinna något som gör att många fler får det bättre


Ett pinsamt minne är svårt att välja ut eftersom jag gör pinsamma saker hela tiden... Ett exempel är när jag körde hem från hästen, hungrig som fan. Skulle köra förbi pizzeria i Ljungbyholm och köpa en jättepizza. Väl inne på parkeringen (som även är icas parkering) såg jag till min fasa att pizzerian hade bytt skyltar. Eftersom jag höll på att svälta ihjäl var detta en chockerande upptäckt, jag trodde att pizzerian stängt och att det nu låg en annan affär där. Medan jag glodde som fan brakade bilen rätt in i en lyktstolpe och dog. Lyktstolpen blev sne och jag visst inte vad jag skulle ta mig till. Folk tittade och många kom fram för att se hur det hade gått. Jag vågade inte stiga ur bilen, utan rotade fram mobilen och låtsades prata, samtidigt som jag höll på att dö av skratt för mig själv. När alla gått smög jag ut ur bilen och bort till pizzerian (som fortfarande var en pizzeria). Fick min efterlängtade pizza och drog hem.


Jag blir glad av vänner, djur, familj


Jag blir förbannad av trångsynthet, orättvisor, folk som är elaka mot djur eller barn


Jag samlar på badankor


Saker jag är stolt över mitt hus och att ha världens bästa vänner


Yrken jag kan tänka mig Har redan det jag vill ha! Skulle kunna tänka mig att jobba med djur åxå


Personer jag inte klarar av är fördomsfulla människor och personer som inte är snälla mot andra


Favoritmaträtt Älskar mat och äter det mesta!


Favoritgrogg: Vodka redbull


Favoritglass: Isglass.


Favoritbil: Min snälla gråa Mitsubichi som nästan alltid gör som jag vill trots den ständiga misshandeln


Favoritland: Sverige


Favoritlag: Får väl skriva Kalmar FF då... Bryr mig måttligt..


Favorituttryck: Hoppsan...


Favoritlögn: Jag är alltid glad


Favorittv-serie: Greys Anathomy och de flesta andra sjukhusserier.


Favoritfilm: Gillar fortfarande rysare, annars filmer som har nån slags verklighetsanknytning


Favoritmusik: Rock!


Favorittidning: Barometern


Favoritreklamfilm: Samma som Åsa, Coca Colas gamla julreklam!


Favoritplagg: Jeans och tröja.


Favoritaffär: Varierar. Ska försöka handla mer på second hand.


Favoritbarnprogram: Trasdockorna


Kommentarer
Postat av: smultris

jag tycker att dom kan heta Maja eller Alice även om dom är pojkar, det skulle liksom vara lite unikt :)

fast ja... Vi har ju redan Alice cooper iofs... Hmmm...

2008-01-01 @ 20:35:32
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Sländan

Ja, det få nog faktiskt bli så! Jag skulle ha hetat Louise vare sig jag blev en pojke eller flicka... Tur att jag blev rätt.

2008-01-01 @ 21:00:38
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0