En dag i taget

Det är svårt att vakna. Att engagera sig i någonting. Att prata. Jag trivs bäst halvsovandes på en filt i gräset med en bok. Böcker ger trygghet, tidsfördriv. Någon annans liv. Senaste dagarna har jag levt i dvala. Försöker gå min dagliga prommis, men till och med det tar emot. Hur ska jag orka hela rundan utan att lägga mig bredvid en ko på en äng och sova lite?

Idag träffade jag Mimmi på stan över lite mat. Hon hade pojkproblem. Jag försökte lyssna, komma med reflektioner och vara en bra vän, men allt som oftaste drev tankarna bort. Inte på någon speciellt, mest som ett vaccum. Ett ingenting. Gick och köpte två nya shorts. Då väcktes lite liv igen. Vem blir inte glad av lite menlös shopping?!

I det här huset försvinner det nycklar. En efter en går upp i rök. Det är märkligt. Husmusen kanske äter nycklar som han sedan bajsar ut bakom mina tapeter. En teori att fundera över. Gräsmattan behöver klippas. Det kan man också fundera över.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jisses vad jag känner igen mig i din "dvala"!

2008-07-23 @ 06:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0