FlowerPower

Imorse gick jag och hämtade ut bilen från verkstaden. I mitt huvud när jag tänkte på det innan var det inte så långt mellan hemmet och bilmecken. I verkligheten tog det 45 minuter på stekhet landsväg. Väl framme var jag på sådär bra humör.
Åkte vidare till stan för ett besök hos frissan. Efter 27 år har jag äntligen hittat en frisör som jag gillar och som faktiskt fattar hur man vill ha det. Vad händer då? Jo, hon blir väl gravid! Fan! Fast fram till december slipper hon mig inte.

Åkte ut till Drag och hälsade på Carolina. Helene var där åxå. Fikade Carolinas alltid lika underbara hemmagjorda fika och begav oss sedan iväg till plantskolor (eller vad det nu heter). Eftersom jag helt saknar talang för allt som är grönt och lever så försöker Carolina inspirera mig och ge mig små smarta tips. Idag resulterade det faktiskt i två rosbuskar och några andra växter. På vägen hem åkte jag och köpte jord och krukor. Planterade sen allt fort som fan innan inspirationen skulle försvinna. Det blev ganska fint.
Eftersom Carolina vet att jag jämt är hungrig bjöd hon på mat innan jag begav mig. Även detta smakade prima!

Imorgon kommer Anders och Tubbe hit. Dom ska sova här fredag till lördag och sen resten av helgen hemma hos mamma. Sesam är hysteriskt rädd för Tubbe (Sesam är hysteriskt rädd för allt), så Anders får ta med sig hans inhängnad. När Tubbe är där vågar sig kanske Sesam iväg och äta och kissa. Kanske...

Imorgon ska jag även öva på att vara hemma och göra ingenting. Vi får väl se hur länge det lyckas den här gången.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Kan du inte ta ett kort och lägga upp här på dina planteringar?

2008-07-04 @ 07:07:03
Postat av: Elina

Min braiga frisörska är också gravid-/barnledig. Vad ska hända när man flyttar - kan man packa med henne i en väska då måntro?

2008-07-04 @ 10:59:47
Postat av: Sländan

Carolina: jag ska försöka med det!

Elina: Jag tror att man kan göra det faktiskt! Själv funderar jag på att ta reda på var hon bor och åka dit var sjätte vecka. Jag tror att hon blir glad då!

2008-07-04 @ 18:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0