Förvirringen är stor

Totalt förvirrad dag, men jag överlevde!
Första problemet dök upp med en gång; alla lösenord på datorn. Efter mycket testande och funderande kom jag till slut in i de flesta dokument. Problem nummer två handlade om att sortera upp den gigantiska högen med post i mitt fack. Underligt hur mycket vissa barn hinner göra under fem veckor... Jag satt mest och vände på papper, la dem i olika högar och funderade på vad jag skulle börja. Ringde runt och försökte lokalisera folk för att uppdatera mig om senaste veckornas bravader. Nu tror jag att jag vet var alla håller hus.
Det känns märkligt att jobba när det är så få människor i huset. På barnsidan var det bara chef + Jessica idag och på vår sida jag, Sandra och Marie. Jag saknar resten!

Igår blev mitt hem invaderat av flygmyror. Igen. Det var samma sak förra året när det kom en värmeknäpp. Skillnaden mot förra året var att då var Magnus hemma och kunde ta hand om dem. Igår kväll stod jag med växande panik, flugsmälla, myrgift och dammsugare och försökte utrota kräken bäst det gick. Fan, vad vidrigt det är när det kommer tusentals på samma gång! Idag har jag varit och införskaffat mer gift, så nu ska dom jävlarna bort!

Kommentarer
Postat av: smultris

hjärtat, vart är det du bor nu igen?

Jag suger på både geografi och på att komma ihåg saker...:/

2008-07-28 @ 19:54:34
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

Haha, fortfarande i Kalmar! <3

2008-07-28 @ 20:15:17
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: smultris

jag hade för mig det :D



jag ska iaf flytta till västervik nu... men det är ju ändå en bit till kalmar förstås ;)

2008-07-28 @ 21:59:06
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0