Lillebror

Nu har jag varit på mini-semester hos lillebror i Björka. Semester är kanske inte rätta ordet. Lillebror och hans tjej ska separera och sälja huset. Detta har gjort att ingen har haft riktig lust att ta hand om saker på sista tiden. Nu har vi i alla fall städat, diskat, klippt gräs, rensat ogräs, rastat djur etc. Lite slapp har vi hunnit med åxå, lillebror och jag. Rosé, film och stranden. Jag har badat i sjö för första gången på säkert åtta år. Det var trevligt!
Savannah har fått kattungar. Fem underbara små varelser. Dom är fyra veckor nu och jag ville ta hem allihop. Det gjorde jag inte. Jag panikkelade på plats istället. Tubbe tror att lillebror och tjej har skaffat en hel låda med pipleksaker som han inte får leka med. Förmodligen skulle han leka sönder dom, så han får snällt stå på golvet och längtande se upp mot kartongen som är på behörigt Tubbe-avstånd.

Jag vill inte börja jobba på måndag! Fan!! Jag vill ju fortsätta sola och bada och dricka rosé och inte bry mig tid eller bekymmer. Kan det inte få vara så? I onsdags satt vi på Larmtorget, jag, Bine, Jessica och Niklas. Det var sådär varmt och fullsatt och härligt som det bara kan vara i Kalmar på sommarkvällarna. Sådär som man vill ha det jämt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0