Om att sakna spärrar

Eftersom jag är förtidsdement så glömmer jag att berätta allt spännande som händer i mitt liv i samma inlägg, därav dagens otaliga. Anyway...
Skulle åka och handla på Maxi efter jobbet idag. Det jag var ute efter var ju myrdödar-medel, men när jag ändå var där tänkte jag köpa lite mat åxå. I ett ställ med recept hittade jag ett på kycklinggryta som lät gott och lätt (jag är totalt ointresserad och värdelös på att laga mat). Rafsade ihop nödvändiga ingredienser, men eftersom jag höll på att svälta ihjäl köpte jag även en lite för stor påse med naturgodis. Då naturgodis innehåller ordet "natur" så tror jag att det är supernyttigt. Ju mer man äter destå smalare blir man. Ungefär som jag tror om frukt och grönsaker också...
På vägen hem tänkte jag bara ta några bitar, men eftersom jag inte har någon självbevarelsedrift och en alldeles för god aptit råkade jag äta upp nästan allt. Väl hemma mådde jag superilla. Detta var tre timmar sen, jag mår fortfarande illa och någon kycklinggryta blir det inte tal om. Fan, att man ska vara så glupsk!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, ett klassiskt misstag! Har själv råkat ut för det alldeles för många gånger... Mättnadskänslan kommer ju aldrig förrän det är för sent!

Skönt att du överlevde jobbet. Snart är du inne i träsket igen!

2008-07-28 @ 20:55:21
Postat av: Louise

Ja, visst är det märkligt! Man måste vara hyfsat dum när man aldrig lär sig...

2008-07-28 @ 21:19:53
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0