Om semester och bitterfittor

Jag har alltså haft en jättebra, superlugn semester i Kroatien. Varje dag har sett i stort sett likadan ut.
På vardagarna har pappa väckt mig innan han gick till jobbet. Jag har knatat ner till en av stränderna i Split, badat massa och solat. När det blev för varmt gömde jag mig på strandhaket tillsammans med en bok och läsk/öl/drink. Knatade tillbaka till lägenheten, duschade och sov lite middag innan pappa kom hem från jobbet. På kvällarna har vi mest varit i Trogir eller Seget. Käkat glass, suttit och glott på människor och käkat middag, sen tillbaka till Split. Somnat kring tio i stort sett varje kväll.
På helgerna har vi åkt till lägenheten i Seget och varit på den stranden. Förutom att pappa har varit med då så har det i övrigt sett ut ungefär som ovan. En eftermiddag och kväll åkte vi till Makaska, en stad nära Bosniska gränsen. Det var jättefint, men nästan bara uppbyggt kring turism. En kväll där räckte.

Hunnit läsa tre böcker, bland annat Bitterfittan som jag blev rekomenderad av en klok människa innan jag åkte. Den handlar om en tjej i 30-årsåldern som åker iväg ensam på semester och funderar över sitt liv... Hmm, undra vad hon tänkte på när hon rekomenderade den... Precis som tjejen i boken har jag i alla fall spenderat mycket tid med att betrakta människor och försöka analysera (hitta på) hur deras liv ser ut. Det kan vara riktigt roande!

Skulle gärna stannat resten av sommaren i den icke-verklighet som jag levde där. Enda bekymret var huruvida man kommer att bli lika brun på baksidan som på framsidan eller vad man ska välja från menyn. Det var ett skönt avbrott i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0