Om trötthet

Idag blev jag väckt i ottan för att köra Magnus till nya båten som lägligt nog ligger i Kalmar just nu. Det kändes ovanligt att vakna vid den tiden. Åkte hem och åt frukost för att därefter toksomna igen. Vaknade till vid lunch, kravlade mig ut tillsammans med boken till en solstol, läste en stund och somnade sen igen. När jag vaknade till hade jag ordentligt ont i nacken... Gick en promenad och konstaterade att det var högtryck nere i stugområdet. Uteserveringen var fullsatt (fyra bord) och massa folk hade samlats till boule-turneringen (alla över 65 såg det ut som). När jag kom hem igen la jag mig på en filt i gräset, läste några sidor och somnade sen gott igen. Blev väckt av att Magnus ringde och ville bli hämtad från båten för att kunna sova hemma.
Nu har vi grillat, jag har druckit ett glas rosé och börjar känna mig lite levande igen. Ungefär lagom till det är dags att sova igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0