Skräckisar från förr

Idag när jag körde hem från jobbet så pratade dom om skräckisar på Kvällspasset. När jag och Åsa var mindre kollade vi knappt på annat. Vi hyrde nog i stort sett varenda film vi fick tag i. Ofta var vi hemma själva utan föräldrar när vi hopkurade i soffan med skräckblandad förtjusning avnjöt rullarna. Visst var vissa rent skrattretande och urkassa, men ibland blev vi ordentligt uppskrämda. Jag gillar fortfarande dom gamla 80-talsskräckisarna, trots att det kommit många med betydligt bättre kvalitet sen dess.

This one is for you Åsa:

One, two Freddie comes for you
Three, four better lock your door
Five, six hold your crusifix
Seven, eight better stay up late
Nine, ten never sleep again

Jag tycker fortfarande att barn, barnramsor och ödsliga lekplatser nattetid är bland det läskigaste som finns på skräckrullar. En gunga som gnisslar för vinden eller en gungställning som gungar för sig själv. Hua... Och Åsa, hur går det med dockorna egentligen? ;-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Dockor funkar fortfarande inte, trots terapin med dig när vi såg på Chucky!

2008-07-28 @ 20:47:51
Postat av: Louise

Haha, Chuckys återkomst!

2008-07-28 @ 20:52:32
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0