sommar

idag var det sommar. sådär på riktigt. så att man nästan blir varm där, allra längst inne. gick ner till stranden på förmiddagen. den "egna" stranden, den här i sandvik. den som till och med har en liten affär nu på sommaren. en sån som man kan köpa viktiga saker i. idag köpte jag loka, kaffe, expressen, en tändare och jordgubbar. framåt eftermiddagen kom molnen så då gav jag upp. powerwalkade lite istället. det blev man varm av. till och med så varm att jag var tvungen att göra ett andra besök på stranden. denna gången badade jag med två barn i sjuårsåldern. det var iskallt. barnen var imponerade av att jag vågade gå i först. det var gulligt.

jag har alltid trott att vi har ett körsbärsträd i trädgården. det har vi inte, det är bigaråer. jag släpade ut en stege och plockade ett spann fullt. det var vingligt, men gott!

åkte hem till bine när hon jobbat färdigt. lagade mat, stirrade på ugnen, höll på att svälta ihjäl och åt till slut. kollade på walk the line för tionde gången. minst. fast den blir aldrig sämre och han blir aldrig mindre fin. fick vända på vägen hem för jag hade glömt min bananfil i bines kyl. utan bananfil klarar man sig inte länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0