Fredagsfika

Idag är det fredag. På fredagar är det fredagsfika på jobbet. Idag åt jag sju mackor. Sektionschefen skrattade och sa att jag borde betala mer till kaffekassan. Jag skrattade också.
Efter fredagsfikat åkte jag på hembesök. Familjen hade bakat rulltårta och bjöd på kaffe. Jag åt.
När jobbet var slut träffade jag Mathias på Cafe Dream. Jag åt en stor baguette och drack läsk. Mathias åt en liten macka och drack kaffe.
Till middag har jag ätit en stor påse naturgodis. Man kan tro att naturgodis är nytttigt. Som att man blir smalare ju mer man äter. Ungefär som jag tror om frukt och grönsaker. Det stämmer inte..

Imorgon är det kalas. Jag känner knappt nån, men jag tror att det ska bli kul. Det svåraste var att köpa present. Jag vet inte om det blev bra. Det återstår väl att se helt enkelt.

Jag hoppas att jag kan måla nåt i helgen. Det tänker jag varje helg. Nån undrade hur jag orkade umgås med folk jämt och gå ut om helgerna när jag påstår att det är nåt som är trasigt ibland. Det är väl kanske för att man inte hinner tänka när man är bland folk. Som att dom är ett skydd mot sånt som gör ont. Det är  svårare att vara själv. Det är man ofta när man målar.

Idag blev jag tipsad om att det finns balsamspray för katter. Jag ska prova att köpa det till Bimbo. Hon har lätt för att bli en väldigt tovig katt och hon har nästan ännu lättare för att bli förbannad. Det är ingen bra kombination...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0