Påsk

Jag skriver sällan nu. Har liksom inte lust. Varken här eller på Poeter. Poeter finns i stort sett inte för mig längre. Inte just nu i alla fall.

Det är påsk och man är ledig en hel massa dagar. Jag gillar inte riktigt att vara ledig om jag inte har nåt att göra hela tiden. Hittills har jag: fikat med Mimmi massa timmar på Dream, haft besök av Carolina och Jesper, ätit påskmiddag hos mamma, varit ute med Marie och Isabell (trist, men jag träffade Karin) och fikat med Karin. Imorgon är sista ledighetsdagen och jag har inte en enda plan. Däremot en massa plankor som behöver målas. Det får nog bli det...

Som vanligt var jag tvungen att leta efter mitt påskägg hemma hos mamma. Den enda som uppskattar detta är mamma och hon kommer förmodligen aldrig att sluta. När jag är 50 och hon 75 kommer hon att tvinga mig att leta efter ägget. Det jävliga är att jag är kass på att hitta det och hinner bli vansinnig varje påsk. Det tycker mamma är extra roligt...

Jag sover mycket, men tycks aldrig bli pigg. Jag har som mål att lägga mig vid 22, men flera dagar i veckan har jag lagt mig mycket tidigare än så. Jag sover förmodligen för mycket. Ibland är det liksom bara skönt. Tyvärr drömmer jag desto mer och det känns som att det tar av sömnen. Som att man har upplevt allt det i drömmen och måste vila lite extra efteråt.

Kommentarer
Postat av: Binis

Hej snygging! OM du e jävligt rastlös och hungrig idag får du gärna komma hit! Jag ska baka en choklad och apelsinkaka idag. Iof ska jag va lite nyttig och även baka bröd. Förresten ska jag försöka ladda min mobil igen ;)

2008-03-24 @ 09:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0