Om att skapa ett monster

Jag har skapat ett monster. Hon heter Bimbo och är en katt. Bimbos största intresse för tillfället är att vara ute i sitt koppel och att försöka rymma så fort någon öppnar dörren. Idag lyckades hon när jag skulle försöka smita ut med en stor bricka med fika. Hon skrek av glädje hela vägen till baksidan och det krävdes en hel del övertalning innan hon kom tillbaka till mig.. Jag måste köpa en lång lina så hon kan vara ute mer utan att jag måste gå efter med kopplet...

Karin har varit hemma från Tyskland i helgen. Igår blev det utgång med henne och Jessica från jobbet. Det var trevligt! Eftersom jag är en tant nu för tiden fick Magnus komma och hämta mig innan ett, då var jag jättetrött...

Magnus har tvättat taket med högtryckstvätten i helgen. Vilken skillnad det blev! Vem kunde tro att det var den färgen på taket! Jag har mest rensat ogräs. Kom på att jag nog ska göra nåt med landet/rabatten som vätter ut mot fältet.
Idag har jag gått omkring i bikini hela dagen och ser för tillfället ut som en gris. Fast fan vad skönt det var! Underbara svenska försommar!

Emil och Elwira var och hälsade på idag. Elwira körde vilse på vägen hit vilket förmodligen betyder att jag måste bjuda hit henne oftare! Emil var faktiskt ganska glad idag. I alla fall tills han fick syn på Magnus. Magnus kom hem i sin mc-mundering och Emil höll på att dö av skräck. Haha! Vi satt ute på en filt och fikade på bullar och kakor den mesta delen av tiden.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tror inte att du har skapat ett monster. Bimbo var ett monster redan när hon föddes!

2008-05-05 @ 06:59:18
Postat av: Sländan

Haha, ja det är klart. Bimbo föddes som monster förklädd till katt! Fast nu för tiden är hon faktiskt snäll!

2008-05-05 @ 08:01:13
URL: http://slandan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0