Om att spackla sprickor

Jag: Hej! Kan du hjälpa mig? Jag ska ha spackel till väggen.
Man i affär: Jaha, väggspackel då.
Jag: Ja, just det!
Diskussion kring vilket som var bäst och lättast att kladda på...
Jag: Ja, och så ska jag ha en sån där sak också.
Man i affär: En sak?
Jag: Ja, en sån där man kladdar ut spacklet med.
Man i affär: (suckar) Du menar en spackelskrapa?

Vad svårt det är att försöka inhandla saker som man egentligen inte vet vad det är utan att framstå som helt korkad...

Valborg är ingen bra helg om man har mitt jobb eller om man är ung och lite dum... Intoxer, misshandlar, våldtäckter.. Listan kan göras lång. Jag hoppas att ingen har gått sönder för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0