Följetongen om musen

Följetongen om den satans musen fortsätter. Ännu en sömnlös natt då musen knaprade sig allt närmare min huvudkudde. Sesam hade panik och försökte hjälpa honom att komma igenom väggen från sitt håll. Själv låg jag i sängen med lampan tänd och täcket över huvudet.
Idag på jobbet tog jag upp problemet med min husmus vid fikat. Då upplyste Ann-Britt mig om att till varje mus man ser hör 100 andra möss. Dom lever liksom i stora flockar. Plötsligt kändes tanken på en söt liten husmus väldigt långt borta. Jag fick panik och ringde försäkringsbolaget och Anticimex. På tisdag kommer det en utrotare och hjälper mig. Frågan nu är bara: Hur fan ska jag stå ut till på tisdag???
Efter jobbet åkte jag och köpte en mackapär som ska sända ut högfrekventa ljud som möss hatar. Hittills är det bara jag och kissarna som har ont i öronen. "Påverkar inte människor och husdjur" - eller hur!!

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0