Förutfattade meningar

Idag kom Magnus hem. Jag var förbi tåget förut och lämnade av bilen. Nu väntar jag på att han ska hämta mig på jobbet. Under tiden gör jag viktiga saker som att blogga. Ibland smyger jag förbi sektionschefens rum för att få en minut med henne, men hon har varit instängd och upptagen hela dagen. Skam den som ger sig.

Jag och en av praktikanterna satt och pratade om bilden många har av socialsekreterare idag vid lunchen. Den första bilden många får är ju av Prusseluskan och sen är det kört. Man ska vara äldre, lite bitsk och ha fotriktiga skor. Helst ska man ta barn utan vidare också. Verkligenheten ser faktiskt lite annorlunda ut.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag försöker övertyga alla jag känner om att soc är bäst! Den kontakten jag har haft med er har bara varit positiv, och socialarbetarna har varit underbara, och särskilt Anita tror jag gjorde mer än vad arbetet krävde. Men kanske har tiderna förändrats till det bättre? Kommer ihåg en kompis som berättade om tre prusseluskor som kom och invaderade ett smultronställe på 90-talet!

2008-11-21 @ 07:57:03
Postat av: Louise

Eftersom jag är helt opartiskt... Men jag håller faktiskt med om att dom allra flesta här är skitbra! Visst finns det original kvar, men det gör det väl på alla arbetsplatser!

2008-11-21 @ 10:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0