Husmus

Försöker kurera mig med kur som jag fick tips om på jobbet. Blandning av varmt vatten, pressad citron, nejlikor, farinsocker och whiskey. Får se om den hjälper, annars har man ju åtminstone trevligt under tiden.

Vi har en husmus. Jag hör honom ibland när jag sitter och kollar på tv eller läser. Han brukar sitta inne i taket och käka eller spatsera omkring. Det brukar inte bekomma mig eftersom jag har en bild i huvudet av att husmöss är små och söta. När Magnus fick höra husmusen blev han inte lika imponerad... Igår kväll när jag hade lagt mig ändrades min syn på husmusen. Då var han nämligen i väggen bredvid sängen och käkade. Det ekade i hela sovrummet kändes det som... Först försökte jag banka i väggen i hopp om att han skulle bli rädd. Det blev han inte. Till slut fick jag ropa på katterna så att dom fick sätta sig och stirra på väggen. Då blev han tyst. Han uppskattade tydligen inte kattlukt.
Jag undrar om husmusen verkligen bara är en enda liten söt en...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0