Husmusens återkomst

I förmiddags målade jag lite igen. Imorgon har jag nog målat klart brädorna som ska vara i "hallen". Sen är det bara resten av helvetet kvar. Blev lite avis på Linda idag när hon berättade att hela deras övervåning är färdig och familjen inflyttad...

Var hemma hos Elwira tillsammas med Linda, Anton och Vilmer i eftermiddags. Fikade och drack glögg och myste med Vilmer. Han är tio veckor nu och alldeles supermysig! Innan har man tyckt att Emil och Anton varit små, men i jämförelse är dom jättestora nu.

Musjävlen har varit igång ikväll igen. Jag hatar honom. Han försökte gnaga sig igenom taket här i vardagsrummet. Vi satte på den där högfrekventa saken på övervåningen och nu har han varit tyst en stund. Själv har jag nån konstig obehagskänsla i öronen.

Ska snart gå och röra ihop en kladdkakssmet. Det blir en sån där man kör i micron. Det låter märkligt, men den blir så perfekt! Hade tänkt bjuda på den när Jessica och Bine kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0