Julkänslor 2

Idag har jag fikat. Många gånger. Först var det fredagsfika på jobbet, sen hembesöksfika, lunchfika och ytterligare hembesöksfika. Sen mådde jag illa.

Efter jobbet gick jag och Bine på julmarknaden på slottet. Det är alltid lika mysigt. Bine fick panik på mig eftersom jag envisades med att inte fatta var vi redan hade gått. När Bine hävdade att vi hade gått på samma ställe tre gånger vägrade jag att inse det och hon fick följa med mig ytterligare en gång. Så är det att vara dement; man ser nya saker hela tiden! Jag shoppade en tomte och julsenap. Bine köpte kryddor. Och så åt vi varsin strömmingburgare. Det låter jätteäckligt, men är supergott!

Nu har jag och Magnus käkat middag, druckit vin och ställt fram ljusstakar och stjärnor. Jag är inte riktigt nöjd med mina vardagsrumsstjärnor, så jag måste nog köpa nya. Jag hade önskat att det var färdigt på övervåningen så jag kunde pynta där åxå... Nästa år kanske.

Imorgon ska jag träffa Linda och Elwira plus tillhörande barn och på söndag kommer Jessica hit. I övrigt ska jag sova som en tok i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0