Tiden försvinner

Om några veckor är jag arbetslös. Jag vägrar att tänka på det. Som allt annat jag tycker är jobbigt. Så som jag alltid har gjort. Tänker jag inte på det så finns det inte. Ibland smyger det på i alla fall. Som när personer kommer fram och vill prata om det. Då går det liksom inte att värja sig. Ibland låtsas jag att jag inte förstår vad dom pratar om. Då tittar dom konstigt...
Jag kommer att vara världens sämsta arbetslösa. Jag befarar att det finns två lägen; total apati eller total hyperaktivitet. Det är såna tillfällen jag vill packa en ryggsäck och åka till innersta Afrika och gräva en brunn eller nåt.

Imorgon ska vi till Växjö och på torsdag-fredag ska jag till Vingåker. Tiden går fort och nästa vecka fyller jag 28 och det känns gammalt. Jag tycks överleva 27, trots allt. Fast det har varit ett tufft år. Nästa år blir bättre. Nästa år måste bli bra. Det bara är så.

Kommentarer
Postat av: Elina

När folk jag inte träffat på länge frågar vad jag gör nuförtiden, har jag lust att svära för att frågan om vad jag gör nuförtiden får mig att tänka på allt alla lyckade ungdomar gör nuförtiden. Allt det där som en lyckad ungdom redan gjort för länge sedan. Dessutom gillar jag inte kallprat, de som är ens en smula intresserade av svaret på frågan om vad jag gör nuförtiden, vet nog redan vad jag gör nuförtiden ;o)



(Ehm, ja, på tal om arbetslöshet...)

2008-11-17 @ 22:56:39
Postat av: smultris

varför arbetslös?



sagt upp dig?

2008-11-17 @ 23:25:40
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

Haft ett vik som går ut vid årsskiftet.. Alla mammalediga jävlar kommer tillbaka..

2008-11-18 @ 06:36:08
Postat av: Åsa

Kan bara hålla med Elinas kommentar! Fast för mig är det mer pinsamt, eftersom jag är äldre...

Och du, i Boxholm söker de en socionom! Om du är snäll kan jag be min kompis Anna att rekommendera dig! Så det är bara att flytta eller börja pendla... ;-) Skämt åsido så håller jag tummarna för att du hittar ett nytt, spännande jobb snart.

2008-11-18 @ 13:26:45
Postat av: Louise

Tack sötnötter!

2008-11-18 @ 20:02:15
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lyckas vår blogg muntra upp dig? Berätta för oss vad vi kan göra bättre! Ha en trevlig kväll. :)

2008-11-18 @ 20:08:20
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Juliaa

oh naj, vad jobbigt!

Så svårt att få nya jobb ju.

Vad jobbade du med? eller jobbar just nu?:P

2008-11-18 @ 20:12:25
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0