Vilse i pannkakan

Idag har jag och Mia varit i Listerby och gjort studiebesök på ett ställe. Listerby är ungefär femtio meter långt och tjugo meter brett. Vi körde vilse. Eller rättare sagt, vi körde fram och tillbaka genom Listerby några gånger innan vi hittade den enda tvärgatan.
Dagen fortsatte inte bättre. Vid tre stod jag utanför en av resursskolorna i Kalmar och muttrade över att ingen var där och att dom hade glömt bort vårt möte. När jag kom tillbaka till bilen och kollade på telefonen hade jag missade samtal från chefen och en kollega som berättade att det stod sju personer utanför dörren på soc och väntade på mig... Jag skyllde allt på dålig information!

Imorse åkte Magnus. Nu tycker jag att du har varit borta tillräckligt länge, så nu kan du komma hem igen. Jag har tråkigt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ditt lokalsinne är verkligen bäst! Kommer ihåg när vi virrade omkring och letade efter något ställe som du skulle praktisera på... ibland är det bra att vara ute i god tid!

2008-10-08 @ 18:31:59
Postat av: Louise

Haha, det känns som att jag alltid är ute och irrar omkring och letar efter något!

2008-10-08 @ 18:48:13
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hörde förresten idag på Rix FM att man kan hitta rätt om man skrämmer upp sig. Man ska föreställa sig att man hamnat i helt fel stadsdel sent på kvällen, så att man liksom bara kan förvänta sig att bli överfallen och rånad. Då skärper sig lokalsinnet och man hittar dit man ska!

2008-10-09 @ 08:22:13
Postat av: Louise

Ska testas nästa gång jag är vilse! Fast det är lurigt när man aldrig varit på platsen innan. Det blir så mycket svårare att hitta då...

2008-10-09 @ 11:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0