Om maktlöshet

Det är svårt att se dom man tycker om må dåligt. Det är ännu svårare att känna sig maktlös. Hur hjälper man någon som inte vill bli hjälpt? Hur tar man bort det onda från någon när man ser att personen förgås av det? Hur stort ansvar har man för andra människors liv? Enligt mig ganska stort, vilket tyvärr inte delas av alla andra. För visst är det jobbigt att se, att fråga och att stanna kvar. Och hur orkar man, när man ibland inte orkar med sig själv?
Jag älskar er fina underbara hjärtan, men jag vet inte vad jag ska göra...Vi bad om hjälp, men den fanns inte där. Människor upphör aldrig att förvåna...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Av egna erfarenheter kan jag säga att jag själv tycker att även om man inte vill ha hjälp, så hjälper det mycket att veta att någon VILL hjälpa. Och visst har man ansvar för andras liv, men man kan inte LEVA åt andra. Tar någon själv slut på sitt liv, är det endast den personens ansvar. Dessutom tycker jag inte att man ska hjälpa någon så mycket att man mår dåligt själv - den man hjälper genomskådar det och får dåligt samvete... Fast det här är ju bara som jag själv tycker, och jag är ju lite konstig! ;-) Hoppas att den du oroar dig för mår bättre snart, liksom du! Pöss!

2008-09-16 @ 14:11:38
Postat av: Louise

Det hoppas jag också. Av hela mitt hjärta. Puss tebax bejbi!

2008-09-16 @ 21:00:18
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0