FYK

Ovanligt skitdålig dag. Inte sjuk, men heller inte helt bra. Älskade vännen Bine vallade omkring mig på stan för att jag skulle kunna skingra tankarna. Vi slutade på en parkbänk i solen med buffé från Zorbas. Både vi och fåglarna åt med god aptit.


I  vägen ner

när jag faller
ser jag inte färgen på
vinden genom stenen
och rädslan för dig
gör mig blind
för det som är vackert


handen vännen
sträck ut handen
och jag når dig aldrig
för något är förstört
något är ristat i muren
i hjärtan
och regnet sköljer bara
rent ytan


solen och månen slocknar
för varje år av hopp


nåt är ristat i stenen
i vinden




Kommentarer
Postat av: Bine

Älskar dig min vackra Louise!

2009-04-15 @ 08:28:50
Postat av: Anonym

Puss bejbi!

2009-04-15 @ 20:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0