På jobbet tycker vi om varann

Det känns ungefär som när man gick i skolan och fick påsklov. En hel evighets ledighet! Åtminstone fyra dagar. Och vad gör vi då? Jo, vi umgås. Som om vi inte såg tillräckligt av varandra annars. Igår var vi på after work. Första kvällen på uteservering. Vi satt mellan två värmesvampar och klagade på hettan. Det var mysigt. Jag fick lite ångest över pengarna jag gjorde av med så det slutade med att jag gick från Byttan och hem till mammas hus i Berga. Det verkade vara en vettig idé vid det tillfället..
Ikväll har jag och Annika varit hemma hos Marie och käkat, pratat och kollat på film. Tjejerna hade druckit några glas vin och jag var fortfarande trött sen gårdagen, vilket gjorde att skräckisen vi skulle se förvandlades till en komedi. Vi vred oss av skratt i varsin soffa.
Imorgon fortsätter vi umgänget hemma hos Annika. Söndag och måndag vill jag förmodligen inte se en endaste jobbnuna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0