Påsk -09

Igår var det påskafton. Mamma har börjat med nån ny slags kost för att få ordning på kroppen så någon vanlig påskmat blev det inte. På dagen kom hon hit och vi åt ägg, sill och mackor i solen. Utemöblerna bars fram och mer röd färg planterades i ansiktet. Jag fortsatte även med mitt evighetsprojekt med att räfsa löv. Det tar verkligen inte slut. Middag intogs hos mamma innan det bar av till Annika. Hon har flyttat in i en fantastisk lägenhet. Takhöjden tar aldrig slut. Det blev en runda på stan där vi mötte upp Marie och alla andra påskfirare. Efter lite dansande insåg jag att en promenad hem i kvällens klackar skulle vara omöjligt så det fick bli taxi.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Jo förresten, jag räfsade lite löv! Efter det la jag mig på altanen och läste. Strax innan sex vaknade jag av att jag höll på att frysa ihjäl. När solen försvinner bakom träden är inte april så varm. Kvällen kommer att tillbringas framför film tillsammans med påskägget som jag fick av mamma igår.

Kommentarer
Postat av: Elina

Fast ägg och sill är väl det som sillätande folk anser vara påskmat?! ;o)

2009-04-12 @ 22:23:25
Postat av: Louise

Jo, fast det kändes lite fattigt att inte ha något till.. :) Jag har tappat bort din blogg-adress Elina...

2009-04-13 @ 18:34:34
Postat av: Anonym

min bloggadress är friskochfri.blogspot.com!

2009-04-14 @ 11:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0