Älskade finaste hjärtat


Idag har jag varit och hämtat hem min ängel! Veterinär-Elisabet fick en stor bukett blommor som tack för all vård och omsorg (och rabatterade priser). Bimbo ser för jävlig ut. Efter nästan tre veckor med sond är hon jättesmal. Hon är rakad på en del ställen, har sår och ärr och är fortfarande snorig. Trots allt detta verkar hon pigg. Hon har redan ätit och hon följer efter mig överallt. Hon orkar inte riktigt hoppa upp i soffan än, men hon gör tappra försök. Med jämna mellanrum torkar hon av snoret på min tröja.
Sesam hatar sin "nya" kompis. Han är totalt livrädd. Sen hon kom hem har han gömt sig i sovrummet. Kommer hon i närheten fäller han ut öronen, skakar och fräser. Han är verkligen tuff, min Sesam! Ok att hon luktar konstigt och har varit borta några veckor, men han har väl ögon att se med!?

Veckans skandal måste vara att Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg ska sluta som programledare på På spåret. Vem i hela världen ska kunna axla den rollen? Jag är seriöst upprörd! Som tur är verkar jag ha en stor del av befolkningen på min sida.
På väg till jobbet lyssnar jag alltid på Morgonpasset i P3. Idag pratade dom om att sånt som tidigare ansågs vara för pensionärer nu har blivit hippt bland yngre. Exempel på detta var På spåret, Melodikrysset, att baka småkakor och att sy i grupp. Självklart avslutar man sin arbetsvecka i soffan med ett glas vin framför svt 1 kl 20.00!

Kommentarer
Postat av: smultris

lilla snuttan då... hon är snart på fötter igen...

2009-02-21 @ 00:03:23
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

Ja, det hoppas jag verkligen! Sen blir det in till veterinären och vaccineras mot alla åkommor som finns!

2009-02-21 @ 10:40:13
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vad skönt att Bimbo verkar har klarat den värsta krisen!

Även på Rix FM diskuterades Oldsberg vilt igår, men själv är jag för korkad för att uppskatta programmet, så jag bryr mig inte ett skit.

2009-02-21 @ 10:51:52
Postat av: Bine

Bimbo får riva mig när hon vill!!!!!



det är ju ren skandal att Oldsberg & Hellberg ska sluta. då ska jag nog bjkotta programmet (som om någon skulle bry sig om det....)



Vi syns sen hjärtat. Jävlar vad vi ska trycka i oss gott =)

2009-02-21 @ 13:16:51
Postat av: Louise

Åhh, gott!

Japp, idag bet hon mig lite i armen men det gjorde ingenting!

2009-02-21 @ 13:49:58
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0