När träd faller

Den här veckan har jag fuskat med träningen pga allt på jobbet. Idag var det en vecka sen sist. Det känns verkligen på dom små muskelgrupperna. Biceps och triceps fick en smärre chock. Knäna gör fortfarande ont, men jag försöker att inte låtsas om det.

Idag har jag målat om lite möbler. Nu när gästrummet är färdigt passar en del av möblerna inte in längre. Som ett sista försök innan jag måste köpa nya försöker jag att måla om dom. Jag ska stryka på ett lager färg till när jag skrivit klart här. Antingen blir det ok eller åxå inte. Det spelar ju liksom inte så stor roll. Blir det bra är det ju förstås positivt eftersom jag tjänar pengar.

Vissa saker blir jag yr i huvudet av och får smått panik när jag tänker på, t ex hur kan universum vara oändligt, vad händer när man dör etc. För ett tag sen läste jag Alla kungens hästar. Det var en hyfsat filosofisk bok som tog upp många existentiella frågor. Något som författaren skrev om har jag funderat på. När en händelse har inträffat och det inte längre finns kvar någon som varit med om den för att de t ex är döda, och ingen heller har hört talas om den; finns den då? Låter det när ett träd faller i skogen om ingen hör på?
Som sagt, yr i huvudet...

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad du har blivit duktig! Målar och donar!

Fast jag kan inte förstå hur du kan TJÄNA pengar på att måla om möblerna. Däremot spara eftersom du kan slippa att köpa nya. Fast det är klart, du kanske hade tänkt sälja dem sen, nymålade och fina!

Puss på dig!

2009-02-16 @ 07:51:07
Postat av: Louise

muttlar Ja, ja, spara då då! ;D

2009-02-16 @ 11:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0